Doorgaan naar hoofdcontent

Tussen Corona, vrees en hoop.

Ja, ik was weer even van de radar. Je weet wel, corooonaaa. Tilburgers spreken dit woord heerlijk uit. Klinkt een beetje als een familielid, “Het goa goed mee ons Corona”, zoiets.

 

Tijdens ons Corona zag ik iedereen super creatief worden. Hoho, ik heb me ook nuttig gemaakt. Al moet ik zeggen dat mijn zelfgemaakte sieraden er toch niet zo uitzagen als op de advertentie van wish. Mocht iemand hier wel zijn/haar talent in hebben gevonden; ik heb bakken vol droogbloemetjes, glitters, kraaltjes, diamantjes, kleurtjes, stickers……. Ik had mezelf iets te hoog ingeschat.

Zingen in een koor dan. Lijkt me nog steeds echt super leuk om te doen. Natuurlijk niet zon suf koor met wat oudjes maar een hip popkoor. Heb me ingeschreven, betaald en de voorbereidingen doorgenomen die gemaild waren. Maar toen ik las dat ik eerst een stuk moest zingen voor de dirigent (voor de hele groep dus!) besloot ik dat die avond snotverkouden was. Dat is in deze tijd je redding voor alles. Verkouden is thuisblijven, dus bleef ik thuis met een wijntje. Kut Corona. Balen zeg.

30 day challenge yoga. Goed voor het lichaam en de geest. Ben nog niet verder dan dag 7, maar er komt bijna weer een lockdown aan, dus je moet wat overhouden nietwaar.

Wielrennen.  Aangezien zoveel mensen hun vrije tijd opofferen om te gaan wielrennen dacht ik dat er dan toch een factor moest zijn waar ze zo gelukkig van worden. Prachtig mooie fiets gekocht met matching outfit (handschoentjes, broekje, the works). De eerste rit nog vrolijk zwaaiend naar “mijn collega’s in het voorbijgaan.

Nu,  maanden verder is dit het resultaat:

 

 

Beschrijving: Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, staan en buiten

Een elektrische fiets met een hondenkar.

Hopelijk kan degene die mijn fiets gekocht heeft die geluksfactor wel vinden. Zo niet, heb ik nog een goed adresje voor elektrische fietsen.  

Wel waren we 1 van de weinigen die lekker op vakantie konden. En daar komt mijn enorm overdreven liefde voor de camping weer. But laugh all you want…. Ik lag tijdens ons coroon gewoon lekker in ons zwembadje op mijn luchtbedje. (dit zeg ik nu stoer maar iedereen die mij en jan op facebook heeft weet dat jan er iets vaker in ligt dan ik).

 

Je zou juist denken dat er juist veel meer tijd is geweest om een stuk te schrijven in deze periode. Tijd genoeg maar verrekes weinig te vertellen. Ik zie dat het al het begin van het jaar is geweest dat ik voor het laatst iets geschreven heb. Daarna zijn namelijk alle behandelingen gestaakt en hebben we maanden lang stil gelegen. Nou ja, de behandelingen in het VUMC dan.  En dat is toch vooral de reden van dit blog niet waar. 

Meteen maar even een samenvatting erin gooien dan. We zijn in juli weer kunnen starten met hormonen om in augustus een terugplaatsing te doen. Als dit gelukt was dan had ik wel wat eerder geschreven hier dus de uitkomst moge duidelijk zijn. Zwaar kut dus.  Het werd daarom ook steeds moeilijker om positief te blijven. Dat heb ik al een keer eerder getypt zie ik en het is er niet makkelijker op geworden. Hoe uitzichtlozer, hoeveel zwaarder het werd. Ik moest ook na gaan denken hoe lang ik door wil blijven gaan. Wanneer stop ik ermee? Kan ik met die beslissing leven?

Naast onze eigen pogingen om zwanger te worden bleven we ergens stilletjes hoop houden op een draagmoeder. Die komen helaas niet uit de lucht gevallen en hoeveel mensen zijn er nou daadwerkelijk die zomaar voor een ander zwanger willen worden om vervolgens het kindje dan aan de wensouders mee te geven? Je raad het antwoord al.

Ik besloot daarom dat ik wel zelf nog wat meer bekendheid moest geven aan ons verhaal. Ik was al eens benaderd om mijn verhaal te doen en nu kreeg ik de vraag of ze een stukje op linda.nl mochten schrijven over onze situatie. Moederdag vonden ze daar een goed moment voor. En hoewel ik met geen woord over draagmoederschap gerept hebt tijdens dit interview kreeg ik weken later een bericht in mijn messenger…….

Een super lief bericht wat eindige met de zin: “zijn jullie nog op zoek?”....... rikketiktiktiktiktik....

Super toevallig was mijn eigen telefoon een dag van te voren kapot gegaan en had ik heel oud toestel. Omdat messenger maar amper werkte op die oude ding kreeg ik het bericht pas laat in de avond. Ik wilde net gaan slapen toen dat ding ineens nog een gek geluidje maakte (waren nog geen hippe tonen op de eerste smartphones blijkbaar). Met een half open oog las ik dit bericht en liet van schrik dat pokkeding ook nog eens op de grond vallen. Jan sliep ondertussen al wel en die heb ik met alle geweld wakker gemaakt. Samen roepend dat ik wat terug moet sturen, NU. Wat een stress als dan je telefoon niet meewerkt, We hebben dus samen, laat in de avond, vloekend, hopend, op de telefoon meppend, kussend, nog een keer scheldend en vol ongeloof en dankbaarheid een bericht terug gestuurd. Nu zijn we 2 maanden verder en beginnen we aan traject in een Amsterdam voor hoogtechnologisch draagmoederschap. Als ik dit typ krijg ik weer tranen in mijn ogen. Hoe is het mogelijk dat er zulke mensen bestaan. De band die wij nu al met ze voelen is met geen woorden te beschrijven. Ik ben me er van bewust dat we nog helemaal aan het begin staan en we eerst het voortraject door moeten komen. Zij krijgen ook eerst gesprekken in amsterdam en mogen natuurlijk altijd van gedachten veranderen, er zitten namelijk meer risico's aan hoogtechnologisch draagmoederschap dan bij een gewone zwangerschap aangezien het beide geen lichaamseigen materiaal is. Maar dat iemand uberhaupt die voor je wil doen, hoe fucking bijzonder is dat??

Ik krijg nog wel begeleiding vanuit het VUMC. Nu overheerst vooral geluk en blijdschap. Maar ze gaven aan dat je vooral niet moet onderschatten dat juist veel wensmoeders het heel zwaar krijgen als de draagmoeder eenmaal zwanger is. Dit betekent dat je echt alles gaat afsluiten en je beseft dat jouw lichaam nooit zwanger zal worden. Dit is dan toch maar voor latere zorg. Ik geniet wel even van die hoop die we gekregen hebben en geeft ook een rust die we al een lange tijd niet gehad hebben. Dus zo dankbaar!

Allemaal veel succes mocht er nog een lock down komen. Misschien heeft deze blog je geïnspireerd (zou gek zijn maar toch) om wat nieuws en creatiefs te doen.  Blijf gezond allemaal!

Zoals altijd sluit ik af met 1 van de vele wijsheden die ons mooie Tilburg te bieden heeft:

wie zenêige bewaort, bewaort ginne rotte appel

 

 

 

Reacties

  1. schoooooon geschreven Kim en jullie zooooo gegund! Zet um op en geniet! dikke kus sabine en ons marie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

fijnfisjevie!

 Nou, ondertussen heb ik al 4 keer geprobeerd om een blog te schrijven. Als je net je kiel uittrekt dan zal het komende stukje ook een beetje gek lezen....maar dit was dus nog in november ;-) Gekke combinatie. Ik kijk naar de kerstboom en Jan naar het WK. Beide kloppen niet helemaal voor de tijd van het jaar. Al vind ik dat je de kerstboom niet vroeg genoeg kan zetten. En hé, Vie is 4 maanden he jongens. Die maakt zich alleen maar druk wanneer ze haar volgende fles krijgt en of haar vader haar niet steeds te hoog in de lucht gooit (ook echt niet goed voor mijn hart, kappuh dus Jantje V.!) Ik heb net een mail gekregen van alle foto's en filmpjes die de doula gemaakt heeft tijdens de bevalling. Niet gedacht dat ik ooit blij zou zijn met een doula, maar ben haar toch erg gaan waarderen en ben al helemaal super blij met de foto's en filmpjes. Want op het moment supreme had je een kanon naast me kunnen afschieten, ik was compleet in een andere wereld. Zo gaaf om alles nogmaals te he

C'est la vie....

De elfde heb ik voor het laatst iets geschreven...ik ben er dus al weer snel bij. Dat komt omdat precies 10 dagen later ons rietje is geboren...uh, onze lieve, knappe Vie bedoel ik. Ik zit nu buiten onder de parasol terwijl ze naast mij op de loungebank ligt te slapen...en te hikken zo te horen. Jan wil haar zo snel mogelijk kennis hebben laten maken met zijn "buitenleven"in zijn zwembroek en zijn Jancuzzi. (Verzin ik niet he..hangt echt een bordje boven een badkuip met Jancuzzi erop). Wat een belachelijk wonder is het toch ook he. Ik heb eens op mijn gemak al mijn blogs terug zitten lezen. Ik had dus echt nooit gedacht dat ik ook nog eens blog zou typen over de geboorte van ons kind.... Ik sliep, zeker na de uitgerekende datum, echt heul slecht. Ik had een speciale beltoon voor Brechtje ingesteld zodat ik niet meer 20 keer per dag een meter de lucht in zou springen als ik gebeld werd.  Jan en ik spendeerde vooral veel uurtjes aan het water samen met de hond. Op een luchtbed

Tussen winterpompoen en watermeloen

 Ahhhhh.....Ineens zitten we 2 dagen voor de uitgerekende datum. Brechtje stuurt me net nog een foto waar ze probeert om wat te chillen op te bank. Daar zijn de kinderen en de honden het niet helemaal mee eens aan de foto te zien...maar He, ze heeft het geprobeerd ;-) Vakantie Natuurlijk zitten we niet zomaar ineens 2 dagen voor de uitgerekende datum. We hebben hier zo ongelooflijk veel naartoe geleefd.   Als afleiding, maar ook omdat we al lang niet geweest waren en omdat we samen iets af wilde sluiten , zijn we samen naar Rhodos geweest.  Jazeker.....de oranje zwembroek kon weer ingepakt worden. Jan is trouwens sowieso snel klaar met pakken. Oranje zwembroek, check....leesvoer youp van 't hek, check..(ook altijd 1 of ander maffia boek trouwens. Vind ie gaaf om te lezen.....in het echt gaat zijn hartslag als een malle tekeer als hij op zijn elektrische step rijdt)...Opblaasbedje, check.....Klaar.  Nee, mannen hebben niet veel nodig. Vrouwen, daar word je pas moe van. Z'on onzi