Doorgaan naar hoofdcontent

A, B, C, D-day

Amai Amai
Een vriendin van mij spreekt regelmatig met een Belgisch accent wat ze uren kan volhouden. Dit soort gekke kleine dingen maken mij aan het lachen en niet alleen zij, maar ook anderen weten niet half hoe belangrijk dat voor me is. Samen lachen.
 Want jeetje wat kan ik zwaar op de hand zijn zeg. En ja, dat ligt aan de hormonen, aan de operaties, aan de pijn etc, maar toch... Ge moet het er mar mee doen war.


Gelukkig heb ik veel mensen in mijn omgeving die oprecht geïnteresseerd zijn in mijn verhaal en ook echt met me meeleven.  En bij de meeste mensen vind ik het dan ook helemaal niet erg om mijn verhaal te vertellen. Om eerlijk te zeggen vind ik het juist wel fijn dat mensen begrijpen hoe het is en ik niet alleen overkomt als iemand die altijd moe, niet werkt etc.
Maar krijg soms ook hilarische vragen; jeetje vleesbomen! Wat heftig zeg! ....stilte....kraken.....en dan ziet er dan dus ook echt uit als een boom?
Jazeker! :
Afbeeldingsresultaat voor boom met vlees
En dan heel mijn baarmoeder vol...
Jeetje zeg, wat heftig voor je.
Ja knap kut ja.








Baby's, overal baby's
Iedereen om ons heen krijgt ze. Ik krijg vaak de vraag of ik dat lastig vind. Dat is soms zeker het geval. Zeker al iemand "er nog niet op gerekend had", het "een verrassing" was en al helemaal als iemand aangeeft er eigenlijk niet aan toe te zijn. Het ergste vond ik eigenlijk dat iemand aangaf liever een jongetje gewild te hebben omdat ze al een meisje had. Daarna zie je ze ook denken dat dit misschien niet de meest handige opmerking geweest is. Nee inderdaad, ondankbaar gevaarte. Hoop dat het een huilbaby is...
Ik hoop natuurlijk dat alles wat we nu aan doen zijn niet voor niks geweest is. Maar ik zit ook in een fase waarin probeer na te denken over wat het zou betekenen als het allemaal niet lukt. Ik weiger namelijk om daarna mijn leven weg te gooien of stop te zetten. Ik lees zoveel mensen die het liefst geen leven willen zonder een kindje. Ik hoop dat het mij lukt om juist wel te willen leven als het niet lukt. Ik weet niet in hoeverre ik overal zelf een invloed op kan hebben maar ik doe in ieder geval erg mijn best.
Heel soms, als ik vriendinnen met kinderen zie stressen, slaaptekort hebben, geen vrij tijd meer hebben....dan...heel soms... denk ik wel eens; hmm dit kan ook wel lekker zijn. Maar als ik dan weer een gezinnetje zie op het terras, in de speeltuin etc, dan voel ik het toch wel weer.
Ik hou ook gewoon van die chaos. Ik wil mijn nichtje het liefst zo vaak mogelijk om me heen. Ik vind het leuk om een kinderfeestje te organiseren, van onze tuin een speeltuin te maken, van blaadjes te zoek en er een slinger van te maken, om van alle meubels een tent te maken....






Camping 😁
Jaja. Kampers, tokkies, veerkampjes....het maakt me allemaal niet uit. Ik hou van die camping. Ons plekje in de Oisterwijkse bossen en vennen. Ondertussen zijn we verkast naar een chalet en hebben een flink grotere tuin gekregen. Je houdt ervan of niet, maar ik vind het heerlijk om daar te zijn, te wandelen met de hond, te gaan vissen in de natuur en de zon, de kachel te stoken bij koud weer, te lezen in mijn hangstoel. Mij helpt het enorm bij het ontspannen en ontsnappen. Om 20 minuten rijden ben ik compleet ergens anders. Dus gullie kekt mar, maar ik hou ervan!








D - day 
Afgelopen maandag was een belangrijke dag. D.m.v. een hysteroscopie zou er gekeken gaan worden naar mijn baarmoeder en of de laatste operatie dus ook een geslaagde is geweest.
Afgelopen maanden heb ik hormonen gespoten in de hoop dat de achtergebleven myomen niet of nauwelijks zouden groeien en er dus ruimte is voor een embryo.
Ik wist dat het een pijnlijk onderzoek zou zijn. Ik dacht alleen dat het een onderzoek van een paar minuten was. Maar toen we naar de operatiekamer moesten lopen en ik weer zo'n mooi pakkie aan mocht wist ik al meteen dat het toch een iets groter onderzoek was dan we gedacht hadden. Ook Jan kreeg het benauwd, en die hoefde toch echt alleen blauwe hoesjes om zijn schoenen. Zeker toen er 6 mensen binnen stonden moesten we een keer slikken. Ik ben ondertussen nieuwe mensen gewend. Toen ik vorig jaar de eerste keer naar Amsterdam ging en mijn behandelend arts nog iets aan het voorbereiden was lag ik al klaar in de beugels. Toen hij omdraaide lag in al in volle glorie te wachten. Hij moest er gelukkig om lachen en begreep ook meteen dat ik het onderhand gewend ben.


Tijdens het onderzoek was te zien dat een deel van de baarmoeder schoon was. Dat was goed nieuws! Wel werd meteen duidelijk dat er op andere plekken alweer myomen aan het groeien waren. De gynaecoloog denkt dat opereren geen zin meer heeft omdat die krengen, ondanks de hormonen, blijven groeien en zich ook vermenigvuldigen. Er is volgende week een MDO en dan word er definitief besloten of ze nog wel of niet gaan opereren voorafgaand aan de volgende IVF ronde. Ik vind het een verschrikkelijk moment omdat ik tijdens het onderzoek besefte dat ik nog niet van de pijn en onzekerheid af ben. Er komen weer hormonen aan, puncties, terugplaatsingen etc. Ook zal mijn baarmoeder er op het einde van de rit toch wel uit moeten.
Ik was niet te genieten na het onderzoek en heb ook de hele terugweg liggen slapen. Het is nu wat gezakt maar zie er nog steeds als een berg tegenop.... gadver.


De D staat eigenlijk ook voor draagmoederschap. Want mocht bovenstaande allemaal niet lukken dan hebben we toestemming vanuit het VUMC om aan de slag te gaan met hoogtechnologisch Draagmoederschap. Ook dit vormt een groot deel van ons traject en hebben we ondertussen een paar mensen benadert met deze belachelijk moeilijke vraag. Wij begrijpen dan ook dat iedereen ons teleur moet stellen... misschien op 1 iemand na......






Beter schuin d'r in als recht d'r neffe
 









Reacties

Populaire posts van deze blog

fijnfisjevie!

 Nou, ondertussen heb ik al 4 keer geprobeerd om een blog te schrijven. Als je net je kiel uittrekt dan zal het komende stukje ook een beetje gek lezen....maar dit was dus nog in november ;-) Gekke combinatie. Ik kijk naar de kerstboom en Jan naar het WK. Beide kloppen niet helemaal voor de tijd van het jaar. Al vind ik dat je de kerstboom niet vroeg genoeg kan zetten. En hé, Vie is 4 maanden he jongens. Die maakt zich alleen maar druk wanneer ze haar volgende fles krijgt en of haar vader haar niet steeds te hoog in de lucht gooit (ook echt niet goed voor mijn hart, kappuh dus Jantje V.!) Ik heb net een mail gekregen van alle foto's en filmpjes die de doula gemaakt heeft tijdens de bevalling. Niet gedacht dat ik ooit blij zou zijn met een doula, maar ben haar toch erg gaan waarderen en ben al helemaal super blij met de foto's en filmpjes. Want op het moment supreme had je een kanon naast me kunnen afschieten, ik was compleet in een andere wereld. Zo gaaf om alles nogmaals te he

C'est la vie....

De elfde heb ik voor het laatst iets geschreven...ik ben er dus al weer snel bij. Dat komt omdat precies 10 dagen later ons rietje is geboren...uh, onze lieve, knappe Vie bedoel ik. Ik zit nu buiten onder de parasol terwijl ze naast mij op de loungebank ligt te slapen...en te hikken zo te horen. Jan wil haar zo snel mogelijk kennis hebben laten maken met zijn "buitenleven"in zijn zwembroek en zijn Jancuzzi. (Verzin ik niet he..hangt echt een bordje boven een badkuip met Jancuzzi erop). Wat een belachelijk wonder is het toch ook he. Ik heb eens op mijn gemak al mijn blogs terug zitten lezen. Ik had dus echt nooit gedacht dat ik ook nog eens blog zou typen over de geboorte van ons kind.... Ik sliep, zeker na de uitgerekende datum, echt heul slecht. Ik had een speciale beltoon voor Brechtje ingesteld zodat ik niet meer 20 keer per dag een meter de lucht in zou springen als ik gebeld werd.  Jan en ik spendeerde vooral veel uurtjes aan het water samen met de hond. Op een luchtbed

Tussen winterpompoen en watermeloen

 Ahhhhh.....Ineens zitten we 2 dagen voor de uitgerekende datum. Brechtje stuurt me net nog een foto waar ze probeert om wat te chillen op te bank. Daar zijn de kinderen en de honden het niet helemaal mee eens aan de foto te zien...maar He, ze heeft het geprobeerd ;-) Vakantie Natuurlijk zitten we niet zomaar ineens 2 dagen voor de uitgerekende datum. We hebben hier zo ongelooflijk veel naartoe geleefd.   Als afleiding, maar ook omdat we al lang niet geweest waren en omdat we samen iets af wilde sluiten , zijn we samen naar Rhodos geweest.  Jazeker.....de oranje zwembroek kon weer ingepakt worden. Jan is trouwens sowieso snel klaar met pakken. Oranje zwembroek, check....leesvoer youp van 't hek, check..(ook altijd 1 of ander maffia boek trouwens. Vind ie gaaf om te lezen.....in het echt gaat zijn hartslag als een malle tekeer als hij op zijn elektrische step rijdt)...Opblaasbedje, check.....Klaar.  Nee, mannen hebben niet veel nodig. Vrouwen, daar word je pas moe van. Z'on onzi