Doorgaan naar hoofdcontent

Gelukkig heb ik, godverdomme, geen last van hormonen. Alaaf!



Alles is ondertussen weer aan elkaar gegroeid en ben weer redelijk op de been. Ik was het bed in de huiskamer dan ook wel helemaal beu. Bella is nog steeds een beetje boos op me dat ik dat bed niet meer nodig heb....stomme mand.



Even een update hoe alles er nu voor staat. Ik heb een controle in Amsterdam gehad. Omdat er nog veel hechtmateriaal in de baarmoeder achterblijft is het moeilijk om te zien hoe de overgebleven krengen eruit zien. Want de grote vraag s natuurlijk of ze gegroeid zijn of niet. Mijn gynaecoloog (Freek heet hij....maakt het toch wat persoonlijker he.....alhoewel de rest al persoonlijk genoeg is. heeft daarom de eerste week van juni een hysteroscopie gepland. Wederom pijnlijk onderzoek, maar ja, als we nu toch bezig zijn.....

Lieve hormonen, beste hormonen,..hormonen: 
Ondertussen krijg ik heerlijke cocktails...........  hormonencocktails! Die moeten ervoor zorgen dat de rest zijn gemak houdt en dus niet gaan groeien. Mocht dat wel zo zijn, doen we misschien nog even een operatietje tussendoor (zie je hoe luchtig dat klinkt). En dan mogen we eind juli weer gaan ivf'en. Zoals je ziet is het een werkwoord geworden. Wat het hele traject is verdomd hard werken. 

We hebben wel meer vertrouwen in Freek dan we hadden in de artsen in Tilburg. Of dat terecht is moet natuurlijk nog maar blijken. De stagiaires in het VUMC doen het in ieder geval beter dan in Tilburg. De laatste stagiaire in Tilburg is volgens mij huilend naar huis gegaan. Dit knulletje mocht de inwendige echo maken. Voor mij is het te normaal geworden om mijn benen in die stangen te gooien en vond het dan ook geen probleem. Hij kon 1 eierstok niet goed vinden dus adviseerde zijn begeleider hem om de echokop te kantelen, waarop hij het hele apparaat helemaal omhoog stak en ik een meter de lucht in vloog van de pijn. Hij schrok zo dat hij het apparaat liet vallen en werd helemaal wit toen ik riep dat het godverdomme geen joystick was! Zijn begeleider heeft het toen gauw overgenomen. En Houdoe! Koekwaus! 

Ik heb ook nog leuke dingen gedaan afgelopen weken. De momenten waarop het goed gaat en je weer leuke dingen kan doen dan voel je dat je toch nog gewoon meedraait en dat alles "normaal" is. Ik heb heerlijk genoten van een nacht Gent. Meteen zoveel bier gedronken dat ik 2 dagen erna nog naweeën had. Maar ook dat voelde dus heerlijk normaal.




Carnaval kwam ook nog even voorbij. Ik kon helaas niet gaan maar vermaakte me met de optocht op tv....3 uurkes vuraf, en van Jan die het halve piusplein van bier heeft voorzien als barman. Ik had toch een beetje het gevoel weg te zijn geweest als hij midden in de nacht, ruikend naar een fles schrobbeler, naast me kwam liggen en nog een carnavalskraker zong voor het slapen gaan.




Ik geniet ook van de geweldige vriendinnen die vaak laten merken dat ze veel aan me denken en er no matter what voor me zijn. Toch vind ik het moeilijk om veel te moeten missen. Door bloedingen, operaties, hormonen etc ben ik vaak ziek en moet ik leuke dingen missen. Het gevoel blijft dan ook bestaan dat ik een beetje dat ik aan de rand van het veld sta te kijken hoe iedereen een geweldige wedstrijd speelt. Ze zwaaien wel naar me en ben daardoor onderdeel van het team, maar ook weer niet echt. Ik weet niet of dit logisch klinkt...voor mij in ieder geval wel.

Voor de komende weken is het belangrijkste dat de hormonen goed aanslaan. Ik hoop dan ook dat medicatie kan helpen om de bijwerkingen enigszins te verminderen want die zijn hels! 
Nachtzweten, opvliegers, stemmingswisselingen, hoofdpijn etc. Ik moet ook echt een beetje om mijn omgeving gaan letten. Vooral in het verkeer ben ik echt een kenau! Vandaag nog vond ik het nodig om een auto die mij rechts inhaalde een dikke middelvinger te geven. Ik moest ze passeren langs het stoplicht. Normaliter maken de meeste mensen een gebaar dat ik het wat rustiger aan moet doen en daar blijft het dan bij. Deze keer waren deze 2 mannen niet geamuseerd en staken ook hun vinger op. Daar werd ik natuurlijk veel bozer van waarop ze besloten niet meer linksaf te slaan maar achter mij aan te komen rijden. Ook Jan die mij eerst nog hielp met wat extra vingers op te steken werd iets stiller. Ze kwamen naast mij rijden en wilde dat ik aan de kant ging. Ik begon toch bang te worden, vooral toen ik zag dan ook Jan ineens erg stil was geworden en zonder adem te halen een kibbeling in zijn hand hield. Ze probeerde me nog even bang te maken door een soort van beweging richting mijn auto te maken en reden toen gelukkig weg. Pffff beter rijden ze weg, of niet schat! (maar dan hakkelend) 
Oh ja....Nu Jan zijn versie: 2 mannen haalde mij rechts in....we passeerde ze langs het stoplicht en toen ze een grote mond gaven heeft Jan ze met een achterwaartse karatekick allebei neergehaald! Iedereen klapte en joelde!

Nee maar echt serieus...die hormonen zijn vreselijk. Ik voel me een ander mens en ben constant zoekend om me zo normaal mogelijk te voelen. De komende maanden zal dat gevecht er blijven. Ik blijf maar herhalen, herhalen en herhalen dat het allemaal voor een goed doel is.

Dus mocht je me binnenkort een keer tegen komen en ik negeer je of barst in huilen uit, alvast sorry!
Lieve mensen, tot snel weer!


wie zenêige bewaort, bewaort ginne rotte appel

Reacties

Populaire posts van deze blog

fijnfisjevie!

 Nou, ondertussen heb ik al 4 keer geprobeerd om een blog te schrijven. Als je net je kiel uittrekt dan zal het komende stukje ook een beetje gek lezen....maar dit was dus nog in november ;-) Gekke combinatie. Ik kijk naar de kerstboom en Jan naar het WK. Beide kloppen niet helemaal voor de tijd van het jaar. Al vind ik dat je de kerstboom niet vroeg genoeg kan zetten. En hé, Vie is 4 maanden he jongens. Die maakt zich alleen maar druk wanneer ze haar volgende fles krijgt en of haar vader haar niet steeds te hoog in de lucht gooit (ook echt niet goed voor mijn hart, kappuh dus Jantje V.!) Ik heb net een mail gekregen van alle foto's en filmpjes die de doula gemaakt heeft tijdens de bevalling. Niet gedacht dat ik ooit blij zou zijn met een doula, maar ben haar toch erg gaan waarderen en ben al helemaal super blij met de foto's en filmpjes. Want op het moment supreme had je een kanon naast me kunnen afschieten, ik was compleet in een andere wereld. Zo gaaf om alles nogmaals te he

C'est la vie....

De elfde heb ik voor het laatst iets geschreven...ik ben er dus al weer snel bij. Dat komt omdat precies 10 dagen later ons rietje is geboren...uh, onze lieve, knappe Vie bedoel ik. Ik zit nu buiten onder de parasol terwijl ze naast mij op de loungebank ligt te slapen...en te hikken zo te horen. Jan wil haar zo snel mogelijk kennis hebben laten maken met zijn "buitenleven"in zijn zwembroek en zijn Jancuzzi. (Verzin ik niet he..hangt echt een bordje boven een badkuip met Jancuzzi erop). Wat een belachelijk wonder is het toch ook he. Ik heb eens op mijn gemak al mijn blogs terug zitten lezen. Ik had dus echt nooit gedacht dat ik ook nog eens blog zou typen over de geboorte van ons kind.... Ik sliep, zeker na de uitgerekende datum, echt heul slecht. Ik had een speciale beltoon voor Brechtje ingesteld zodat ik niet meer 20 keer per dag een meter de lucht in zou springen als ik gebeld werd.  Jan en ik spendeerde vooral veel uurtjes aan het water samen met de hond. Op een luchtbed

Tussen winterpompoen en watermeloen

 Ahhhhh.....Ineens zitten we 2 dagen voor de uitgerekende datum. Brechtje stuurt me net nog een foto waar ze probeert om wat te chillen op te bank. Daar zijn de kinderen en de honden het niet helemaal mee eens aan de foto te zien...maar He, ze heeft het geprobeerd ;-) Vakantie Natuurlijk zitten we niet zomaar ineens 2 dagen voor de uitgerekende datum. We hebben hier zo ongelooflijk veel naartoe geleefd.   Als afleiding, maar ook omdat we al lang niet geweest waren en omdat we samen iets af wilde sluiten , zijn we samen naar Rhodos geweest.  Jazeker.....de oranje zwembroek kon weer ingepakt worden. Jan is trouwens sowieso snel klaar met pakken. Oranje zwembroek, check....leesvoer youp van 't hek, check..(ook altijd 1 of ander maffia boek trouwens. Vind ie gaaf om te lezen.....in het echt gaat zijn hartslag als een malle tekeer als hij op zijn elektrische step rijdt)...Opblaasbedje, check.....Klaar.  Nee, mannen hebben niet veel nodig. Vrouwen, daar word je pas moe van. Z'on onzi