Doorgaan naar hoofdcontent

het bos gekapt

Zo, het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb. Tijdens het schrijven van mijn laatste blog zat ik kerstmuziek te luisteren. Dat lijkt alweer een eeuwigheid geleden.

De kerstdagen zijn we gezellig en voldaan doorgekomen.
Oud op nieuw vond ik wat lastiger. Want wat ben ik toch een druktemaker. Meteen besefte ik me dat mijn operatie ineens wel verrekes dichtbij kwam en kreeg ineens paniek. Na wat rust, de avond toch gezellig doorgekomen.
Wat zal het nieuwe jaar brengen? Je hebt op facebook vaak van die plaatjes die voorspellen wat je staat te gebeuren als je naam ertussen staat. Heel veel mensen worden volgens deze plaatjes dit jaar allemaal moeder. Ik ben als een malle gaan zoeken tussen deze plaatjes. Maar geen moederschap, geen drieling etc. Het beste wat mij gaat overkomen is dat ik dronken met een lantaarnpaal ga trouwen en een jaar lang gratis frikadellen ga winnen. Er verandert dus niks in 2019 😏

Jan en ik hadden besloten om snel nog even op vakantie te gaan. We zijn dan ook heerlijk naar Gambia geweest. Voor Jan was het nogal een cultuurshock. Ik heb al wel een paar continenten bezocht maar Jan begeeft zich het liefst tussen de Hollanders, bier en hamburgers. Hollanders waren er in ieder geval genoeg in Gambia. Eigenlijk bijna alleen maar.
Jan wilde zo snel mogelijk gaan winkelen. Nep merkkleding kopen. Daar was hij zo mee klaar. Wat wij hier naar la poubelle brengen dat hangt daar op de markt. Geen rayban zonnebril voor jan deze keer.
Gambia was wel echt heel mooi en indrukwekkend. Weer mooie herinneringen gemaakt.

Ik had ondertussen al een telefoontje gehad dat ik 30 januari geopereerd zou worden. Das godtju snel, zei ik, en moest dat ook meteen even vertalen aan de telefoon. In Gambia was ik nog redelijk rustig maar op de dag dat we naar huis moesten kreeg ik weer een soort van paniekaanval. Jan moet het dan ontgelden en ik laat hem dan meerdere malen weten waar hij zijn positiviteit kan steken.Hoe onredelijker hoe beter in me dan voel. Sorry jan.
Vorige week woensdag was het dan zover. Ik moest op dinsdag in Amsterdam zijn om op woensdag geopereerd te worden. Mijn EMDR had ondertussen nog niet echt zoden aan de dijk gezet en ik zat volop in mijn prikangst. "Ach meisje, het is maar een klein prikje". Als iemand dat zegt steek in meteen mijn voorbereidde verhaal af over dat ik weet dat het een irreële angst is, gevolgd door een hele uitleg hoe dat bij mensen werkt en sluit dan af dat mensen die bang zijn van spinnen ook wel weten dat ze er niet door 1 opgevreten zullen worden. Geen speld tussen te krijgen en daar geef ik dan ook niemand de kans voor. Iedereen is daarna meteen stil. Mooi, hebben we dat ook weer gehad.
Op de dag van de operatie zou ik een kalmeringspilletje krijgen.  Wonder boven wonder had ik wel goed geslapen en leek er in mij een soort van berusting te zijn gekomen. Na weken/maanden te hebben gegoogled op open buik operaties en complicaties, mezelf druk te hebben gemaakt, mijn herstel aan het plannen ben geweest, was ik nu een stuk rustiger. Dat voelde wel prettig.
Het pilletje moest binnen een half uur werken. Na een half uur voelde ik niks en raakte ik alsnog wat in paniek. Ik wil me verdomme stoned voelen, van de wereld, op golliepoapen!
Ik weet nog dat ze kwamen halen en daarna is eigenlijk mijn lichtje uit gegaan. Na de operatie werd me gezegd dat het toch niet overkwam alsof ik prikangst had. Ze hadden 3 keer mis geprikt en ik had heel stoer aangegeven dat ze me nog wel 10 keer mis mochten prikken, doet men niks!
Ik zag later op de dag ook dat ik sommige mensen een bericht had gestuurd net voordat ik werd opgehaald. Ook naar een collega van Jan, die ik nooit spreek, die ik niet eens op facebook etc heb. Heb hem via messenger een bericht gestuurd dat ik in mijn operatiepakje lig en dat ik graag eens met hem wil koken.....misschien werkte het pilletje toch.

De operatie is goed gegaan. Dat wil zeggen, ze hebben grote myomen eruit kunnen halen en mijn baarmoeder is in jaren niet zo schoon geweest. Ze waren ook verrekes groot! En blijkbaar interessant genoeg dat ze overal foto's van genomen hebben en mensen er omheen stonden alsof ze naar een kunstwerk in een museum aan het kijken waren.
Het is dan ook logisch geweest dat een embryo zich niet heeft kunnen nestelen. Er was simpelweg geen ruimte. Nu hopen we dan de overgebleven myomen, waar ze niet echt bij konden, niet gaan groeien. Daar krijg ik dan ook weer hormooninjecties voor.
Ik wist dat ik nog een paar dagen in het ziekenhuis moest blijven. De wond genas goed. De tweede dag kwam de ochtendzuster mij groeten en vragen of ik windjes had gelaten. Uhm, ok gekke vraag...maar het gaat wel ok en nee geen windjes. Een uur laten kwam ook de zaalarts met dezelfde vraag. Toen de middagzuster....de avondzuster: "goedenavond mevrouw de Leeuw, hoe gaat het met windjes laten? Uhm, weinig last van en u dan? Toen ze heel hard moest lachen heeft ze meteen uitgelegd dat je darmen niet meer werken tijdens de narcose en deze moeten weer op gang komen. Mochten deze weer op gang zijn, en de rest blijft ook goed gaan dan mag je naar huis.
Na een paar uur kon ik dan ook vol enthousiasme op de bel drukken! Ik mag morgen naar huis 😁

Op dit moment ben ik weer thuis. Ik heb tot zaterdag in het ziekenhuis gelegen.Ik lig nu op een bed in de huiskamer. Ik mag nog geen trappen lopen. Ik kan al wel zelfstandig uit bed komen en kan kleine stukjes lopen. Dat blijkt al heel wat te zijn. Ik ben het soms al wel beu maar probeer de gedachte vast te houden dat het iedere dag wat beter gaat nu het achter de rug is.
Nu moet alles een half jaar lang genezen en ik mag dan ook pas over een half jaar weer aan de IVF.
Nu maar eerst ffkes herstellen. Jan heeft 2 weken zorgverlof. Die steekt op dit moment lekker de open haard aan en is weer lekker positief !

ge kunt meej tweeje meer èèrmoej lije as allêeneg


Reacties

  1. Dikke duim voor jou! Heel leuk geschreven! En een dikke knuffel voor wat je allemaal doormaakt momenteel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kim, Heel goed geschreven. Knap dat je het hele verhaal zo kunt schrijven dat het boeit. Je hebt al een hele weg gegaan. Knap van jullie. Ik ben geen schrijver maar wens jullie zeker hééél veel succes in het vervolgtraject.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kim bikkel!!!! Knap gezellig stukje schrijfwerk ondanks alle ellende, doe je goed! Succes met je herstel en op naar de volgende stap! X Maud

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

fijnfisjevie!

 Nou, ondertussen heb ik al 4 keer geprobeerd om een blog te schrijven. Als je net je kiel uittrekt dan zal het komende stukje ook een beetje gek lezen....maar dit was dus nog in november ;-) Gekke combinatie. Ik kijk naar de kerstboom en Jan naar het WK. Beide kloppen niet helemaal voor de tijd van het jaar. Al vind ik dat je de kerstboom niet vroeg genoeg kan zetten. En hé, Vie is 4 maanden he jongens. Die maakt zich alleen maar druk wanneer ze haar volgende fles krijgt en of haar vader haar niet steeds te hoog in de lucht gooit (ook echt niet goed voor mijn hart, kappuh dus Jantje V.!) Ik heb net een mail gekregen van alle foto's en filmpjes die de doula gemaakt heeft tijdens de bevalling. Niet gedacht dat ik ooit blij zou zijn met een doula, maar ben haar toch erg gaan waarderen en ben al helemaal super blij met de foto's en filmpjes. Want op het moment supreme had je een kanon naast me kunnen afschieten, ik was compleet in een andere wereld. Zo gaaf om alles nogmaals te he

C'est la vie....

De elfde heb ik voor het laatst iets geschreven...ik ben er dus al weer snel bij. Dat komt omdat precies 10 dagen later ons rietje is geboren...uh, onze lieve, knappe Vie bedoel ik. Ik zit nu buiten onder de parasol terwijl ze naast mij op de loungebank ligt te slapen...en te hikken zo te horen. Jan wil haar zo snel mogelijk kennis hebben laten maken met zijn "buitenleven"in zijn zwembroek en zijn Jancuzzi. (Verzin ik niet he..hangt echt een bordje boven een badkuip met Jancuzzi erop). Wat een belachelijk wonder is het toch ook he. Ik heb eens op mijn gemak al mijn blogs terug zitten lezen. Ik had dus echt nooit gedacht dat ik ook nog eens blog zou typen over de geboorte van ons kind.... Ik sliep, zeker na de uitgerekende datum, echt heul slecht. Ik had een speciale beltoon voor Brechtje ingesteld zodat ik niet meer 20 keer per dag een meter de lucht in zou springen als ik gebeld werd.  Jan en ik spendeerde vooral veel uurtjes aan het water samen met de hond. Op een luchtbed

Tussen winterpompoen en watermeloen

 Ahhhhh.....Ineens zitten we 2 dagen voor de uitgerekende datum. Brechtje stuurt me net nog een foto waar ze probeert om wat te chillen op te bank. Daar zijn de kinderen en de honden het niet helemaal mee eens aan de foto te zien...maar He, ze heeft het geprobeerd ;-) Vakantie Natuurlijk zitten we niet zomaar ineens 2 dagen voor de uitgerekende datum. We hebben hier zo ongelooflijk veel naartoe geleefd.   Als afleiding, maar ook omdat we al lang niet geweest waren en omdat we samen iets af wilde sluiten , zijn we samen naar Rhodos geweest.  Jazeker.....de oranje zwembroek kon weer ingepakt worden. Jan is trouwens sowieso snel klaar met pakken. Oranje zwembroek, check....leesvoer youp van 't hek, check..(ook altijd 1 of ander maffia boek trouwens. Vind ie gaaf om te lezen.....in het echt gaat zijn hartslag als een malle tekeer als hij op zijn elektrische step rijdt)...Opblaasbedje, check.....Klaar.  Nee, mannen hebben niet veel nodig. Vrouwen, daar word je pas moe van. Z'on onzi