Doorgaan naar hoofdcontent

ff de technische kaant

Ik heb al veel blogs gelezen van mensen met een kinderwens. En met alle respect, dat was ook meteen de reden waarom ik bleef roepen juist geen blog te willen maken. Naast dat ik geen geboren schrijver ben, kon ik helemaal niks met opmerkingen als "we houden al van je, ook al besta je nog niet"etc. Ik wil namelijk blijven proberen om er zelf voor te kiezen hoe ik me die dag ga voelen. Ik merk ook heus wel dat dit niet altijd kan en dat ik soms gewoon een klote dag heb al begin ik mijn dag zo positief mogelijk. Maar ik geloof wel dat ik iedere dag weer keuzes kan maken. Ik weet namelijk dat als ik bijvoorbeeld naar het nieuwe programma van Lauren Verster "ik wil een kind" ga kijken dat ik die dag een zwaardere dag heb. En dat als ik naar een bevallingsprogramma kijk mijn oogballen eruit huil. Dus kies ik er ook regelmatig voor om dat allemaal naast me neer te leggen, me te richten op leuke dingen, proberen te genieten van wat ik wel heb en het liefst ook nog dingen lichter te maken door domme humor te gebruiken. Zo kan ik met trots zeggen dat ik de inspiratiebron ben geweest voor het carnavalspak van Jan. Voor mensen die mij niet kennen; Jan is mijn steun en toeverlaat, menne maat, mijn entertainment op een slechte dag....hij is alles.
Maar carnaval dus. Voor de zoveelste keer moest ik Jan naar de supermarkt sturen om dozen met maandverband te halen. Hij is er gelukkig ondertussen al aan gewend en loopt voortaan meteen naar de juiste gang en weet precies welke soort hij mee moet nemen. Met de zoveelste doos onder zijn arm kreeg hij onderweg naar huis het volgende geweldige idee voor een carnavalspak:




Zoals de blog al heet denk ik dat het ook wel handig om even de technische kant van mijn verhaal te doen. Het minst leuke om te doen maar dan word wat duidelijker waar we ons nu bevinden en kan ik mijn komende traject wat duidelijker met jullie delen.
Een paar jaar geleden waren we op vakantie op Tenerife. Voor ons was al snel duidelijk dat we beide een grote kinderwens hebben en we ook geen jaren meer wilde wachten. We hebben daar dan ook symbolisch onze pil de zee in gekieperd. Dit met de gedachten dat we dan binnen een jaar toch wel zeker slabbetjes met "wij zijn zwanger"( of iets originelers misschien) uit konden gaan delen.
Helaas werd al snel duidelijk dat er iets niet helemaal goed zat. Ik kreeg extreme bloedingen en deze konden weken aanhouden. Deze waren zo erg dat ik regelmatig voor de wc sliep en dat mijn HB extreem snel daalde. Na meerdere keren weggestuurd te zijn hebben ze me toch doorgestuurd voor een onderzoek in het ziekenhuis. Daar waren een paar vleesbomen te zien op de echo. Nog geen grote ramp. Veel vrouwen hebben vleesbomen en zijn over het algemeen goed te behandelen. Ze konden deze met een operatie verwijderen en zou ook geen invloed op onze kinderwens hebben. Na de operatie werd helaas al snel duidelijk dat het alles behalve verholpen was. De bloedingen werden heviger en pijnlijker. Ik verloor soms zoveel bloed dat ze me zelfs op moesten nemen om een bloedtransfusie te ondergaan. Ze wilde me nogmaals opereren. Toen bleek al snel dat mijn baarmoeder vol zat met vleesbomen (myomen....klinkt mooier). En dan heb ik het over 60/70 myomen. En deze myomen bleven in een rap tempo groeien en vermenigvuldigen. Toen ik bijkwam uit de narcose kregen we dan ook het nieuws dat een natuurlijke zwangerschap er waarschijnlijk niet in zou zitten. De afgelopen jaren hebben daarom er als volgt uitgezien:
- Hormomen spuiten om te proberen de groei wat tegen te houden
- medicatie slikken om de bloedingen wat proberen op te vangen.
- De grootste myomen er operatief uithalen
- Na iedere operatie meteen starten met een IVF traject in de hoop dat er ruimte is gemaakt voor een embryo om zich te nestelen. (klinkt simpel toch)
Helaas alles nog zonder resultaat. En ook al is mijn lichaam echt op, zijn we voor een second opinion naar het VUMC gegaan. Zij willen nog 1 operatie proberen. Helaas is dit een heftige operatie. Ze willen proberen om in 1 keer zoveel mogelijk myomen te verwijderen. Hiervoor is een open buik operatie nodig en staat ook een flinke herstelperiode voor. Daarna willen ze dan weer IVF gaan proberen. Ik zie er als een berg tegenop maar het niet doen voelt alsof ik afgelopen jaren voor niks gedaan heb. Dus wederom op mijn tanden bijten.
Daarnaast hebben we, door de complexe situatie in mijn baarmoeder, ook toestemming gekregen om gebruik te maken van een draagmoeder. Dit is uniek omdat er maar 5 stellen op jaarbasis zijn die hier toestemming voor krijgen. Helaas staan we daar nu ook mee stil omdat we niemand in onze omgeving hebben die dit aan zou willen/kunnen/durven gaan. Het is ook nogal wat. Maar later daarover meer.  Anders word dit wel een verrekte lange blog.

Ik ben ondertussen wel op een punt gekomen dat het allemaal wat zwaarder word. Natuurlijk ook logisch omdat we tegen het einde aan lopen en de hoop dus ook wat minder word. En na zoveel operaties begint mijn lijf ook gewoon tegen te sputteren.
Ik wilde ook alles "gewoon"  blijven doen, zoals naar babyshowers gaan. Maar ik moet helaas toegeven dat dit toch steeds zwaarder worden. Toen ik weer eens babynamen moest gaan raden en ik "Agatha"op het briefje invulde, besefte in me dat ik misschien toch een beetje verbitterd begin te raken. Maar ook hierover later meer.

Dit is in vogelvlucht de technische kant van ons verhaal. Een lap tekst, maar ik dacht dat we zonder dit verhaal alle context kwijt zijn.
Nu gaat Feyenoord-PSV beginnen en Jan is ineens veranderd in een Feyenoord fan. 😮 De moet ik meemoaken!

Dus tot de volgende weer!

Liefs van mij

veul wès veul, twee haoren op oewe kòp is wèèneg, mar twee haoren in oew soep is veul.



Reacties

Populaire posts van deze blog

fijnfisjevie!

 Nou, ondertussen heb ik al 4 keer geprobeerd om een blog te schrijven. Als je net je kiel uittrekt dan zal het komende stukje ook een beetje gek lezen....maar dit was dus nog in november ;-) Gekke combinatie. Ik kijk naar de kerstboom en Jan naar het WK. Beide kloppen niet helemaal voor de tijd van het jaar. Al vind ik dat je de kerstboom niet vroeg genoeg kan zetten. En hé, Vie is 4 maanden he jongens. Die maakt zich alleen maar druk wanneer ze haar volgende fles krijgt en of haar vader haar niet steeds te hoog in de lucht gooit (ook echt niet goed voor mijn hart, kappuh dus Jantje V.!) Ik heb net een mail gekregen van alle foto's en filmpjes die de doula gemaakt heeft tijdens de bevalling. Niet gedacht dat ik ooit blij zou zijn met een doula, maar ben haar toch erg gaan waarderen en ben al helemaal super blij met de foto's en filmpjes. Want op het moment supreme had je een kanon naast me kunnen afschieten, ik was compleet in een andere wereld. Zo gaaf om alles nogmaals te he

C'est la vie....

De elfde heb ik voor het laatst iets geschreven...ik ben er dus al weer snel bij. Dat komt omdat precies 10 dagen later ons rietje is geboren...uh, onze lieve, knappe Vie bedoel ik. Ik zit nu buiten onder de parasol terwijl ze naast mij op de loungebank ligt te slapen...en te hikken zo te horen. Jan wil haar zo snel mogelijk kennis hebben laten maken met zijn "buitenleven"in zijn zwembroek en zijn Jancuzzi. (Verzin ik niet he..hangt echt een bordje boven een badkuip met Jancuzzi erop). Wat een belachelijk wonder is het toch ook he. Ik heb eens op mijn gemak al mijn blogs terug zitten lezen. Ik had dus echt nooit gedacht dat ik ook nog eens blog zou typen over de geboorte van ons kind.... Ik sliep, zeker na de uitgerekende datum, echt heul slecht. Ik had een speciale beltoon voor Brechtje ingesteld zodat ik niet meer 20 keer per dag een meter de lucht in zou springen als ik gebeld werd.  Jan en ik spendeerde vooral veel uurtjes aan het water samen met de hond. Op een luchtbed

Tussen winterpompoen en watermeloen

 Ahhhhh.....Ineens zitten we 2 dagen voor de uitgerekende datum. Brechtje stuurt me net nog een foto waar ze probeert om wat te chillen op te bank. Daar zijn de kinderen en de honden het niet helemaal mee eens aan de foto te zien...maar He, ze heeft het geprobeerd ;-) Vakantie Natuurlijk zitten we niet zomaar ineens 2 dagen voor de uitgerekende datum. We hebben hier zo ongelooflijk veel naartoe geleefd.   Als afleiding, maar ook omdat we al lang niet geweest waren en omdat we samen iets af wilde sluiten , zijn we samen naar Rhodos geweest.  Jazeker.....de oranje zwembroek kon weer ingepakt worden. Jan is trouwens sowieso snel klaar met pakken. Oranje zwembroek, check....leesvoer youp van 't hek, check..(ook altijd 1 of ander maffia boek trouwens. Vind ie gaaf om te lezen.....in het echt gaat zijn hartslag als een malle tekeer als hij op zijn elektrische step rijdt)...Opblaasbedje, check.....Klaar.  Nee, mannen hebben niet veel nodig. Vrouwen, daar word je pas moe van. Z'on onzi